من الأمهات في نابلس الى الأمهات في غزة / أمهات العالم يعزين أمهات غزة

أمهات العالم يعزين أمهات غزة

من الأمهات في نابلس إلى الأمهات في غزة

نتقدم بدعوة أمهاتنا وعائلاتهن في محافظة نابلس للانضمام إلى المسيرة التضامنية لتقديم تعازينا إلى أمهات الأطفال في غزة في ذكرى  مصادفة 40 يوم على استشهاد أول طفل في غزة خلال الغارة العدوانية التي شنها العدو الإسرائيلي على أهلنا في قطاع غزة.

الأحد الموافق 8-2-2009
دوار الشهداء — نابلس
ما بين الساعة 5:30 حتى الساعة 6:30

الرجاء من المدعوين الكرام إحضار الشموع التي سيتم إيقادها حدادا على أرواح الشهداء. كما نرجو من الجميع الالتزام بملابس الحداد و ارتداء اللون الأسود رمزا لحدادنا و حزننا على الأرواح البريئة التي أزهقت خلال هذا العدوان الغاشم حيث سيأخذ هذا التجمع شكل العزاء الرمزي.
لذا لن يكون هناك أي نوع من الخطابات السياسية أو الجماهيرية أو رفع للأعلام حتى العلم الفلسطيني. سوف يتم توزيع أسماء الشهداء من الأطفال و سيطلب من بعض المشاركين بالتناوب قراءة أسماء الأطفال و أعمارهم.

هذا التجمع سيتم بالتنسيق مع عدة تجمعات في عدة أماكن من العالم تشمل بيروت، عمان، دبي، العاصمة الفنلندية هيلسنكي، سان هوزيه، أدمنتون، مانشستر، وفري ديري في إيرلندا.

Mothers across the World Offer their Condolences to Mothers in Gaza
أمهات حول العالم يعزّين أمهات غزة

From the Mothers of Nablus to the Mothers of Gaza

We invite all mothers and their families in the Nablus district to join us in offering our condolences to the mothers of the children of Gaza on the 40th day after the martyrdom of the first child in the most recent aggression against the people of Gaza.

Sunday, February 8th, 2009
Martyr’s Square, Nablus
5:30 pm-6:30 pm

Please bring a candle with you for this vigil. We are also asking that everyone wear black to symbolize our mourning. This event will be a somber one, like an ‘aza, so there will we request that there will be no political speeches and no flags other than Palestinian flags. We will distribute the names of the children martyrs and ask that everyone who attends to take turns reading the names and ages of the martyrs out loud.

This will be a coordinated global event that includes Beirut, Amman, Dubai, Helsinki, San Jose, Edmonton, Manchester, and Free Derry, Ireland.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s